We're Creative Webdesign. Clear-cut graphics, stunning websites and intelligent online shops. Strategy, creativity, development and marketing. We help companies grow better.

SEO a WPO optimalizace

SEO (z anglického Search Engine Optimization) znamená optimalizaci stránek pro vyhledávače, která zahrnuje optimalizaci webové stránky samotné - WPO (Web Page Optimization). Tento poměrně mladý a buřlivě se vyvíjející obor internetového marketingu představuje řadu aktivit a aplikaci SEO technik, které spojuje jeden hlavní cíl - dostat stránky na co nejlepší příčky webových vyhledávačů a zároveň na ně přivést relevantní uživatele. Dobré pozice ve vyhledávačích představují otázku bytí či nebytí nejen pro firmy prodávající služby nebo produkty na internetu, nemluvě o firmách nabízejících webdesign. Ale jaká pozice je ještě dobrá a jaká už nikoliv? Z výzkumů společnosti Google vyplývá, že pokud jste dále než na 2. stránce výpisu vyhledávání, uživatel váš web z 90% nenavštíví. Jistě nám dáte za pravdu, že v každém druhu podnikání či živnosti není stejná úroveň konkurence. Vydobýt a udržet si své místo na výsluní prvních dvou stránek výpisu vyhledávacího stroje není těžké pro všechny obory stejně. Jiné úsilí budeme muset vyvinout při optimalizaci obchodu s parfémy oproti SEO e-shopu nabízejícího luxusní oblečky pro psí kamarády.

Nalezneme optimální klíčová slova

Základním měřítkem je také vyváženost klíčových slov. Nejdůležitější klíčová slova by měla udržovat rovnováhu mezi oblíbeností, relevancí a úrovní konkurence. Při nalézání slov přihlížíme k výrazům, které uživatelé při hledání požadovaného obsahu zadávají do vyhledávače. Samotná klíčová slova mohou být často zavádějící a jejich vyhledání neefektivní. Vyhledávač totiž většinou najde lepší výsledky, pokud se mu zadají víceslovní spojení - klíčové fráze.

V prvním kroku si rozmyslíme klíčová slova, jež cílová skupina uživatelů pravděpodobně použije při hledání vašeho webu. Vyhýbáme se obecným termínům jako auto, internet nebo obchod, protože takových slov existuje na internetu tisíce. Používáme specifičtější spojení klíčových slov blíže odpovídající danému oboru. K nalezení těchto termínů používáme některé komerční a svobodné SEO nástroje. Nejen s jejich pomocí sestavíme finální seznam 10 nejlepších spojení klíčových slov.

Vložíme klíčová slova

Vyhledávače obecně pracují na principu postupného prohledávání internetových stránek. Prostřednictvím robotů (tzv. crawlerů neboli pavouků) a jejich vyhledávacích algoritmů jsou vyhledávači poskytnuty informace o stránkách a jejich obsahu. Nejdůležitější stránkou webu je stránka úvodní, a proto zajistíme, aby obsahovala klíčová slova. Vložíme je ve správném tvaru a množství do oku viditelných i skrytých míst, jako je například:

  • adresa URL,
  • značka title,
  • meta data,
  • nadpisy hx,
  • atributy alt,
  • a jiné.

Důležitým ukazatelem je hustota klíčových slov na stránce. Stránky s delším textovým obsahem mají obecně šanci lepší SEO optimalizace, na druhou stranu však bojují se širším záběrem obsahu. Extrémně krátké stránky však vyhledávače mohou zcela přeskočit, nebo dokonce vyřadit z indexu. Penalizaci ovšem můžete získat i jinými faktory.

Víme, jaký je vhodný počet slov na stránce, známe správnou hustotu klíčových slov, umíme klíčová slova vhodně umísit a zdůraznit je. Postaráme se, aby vaše stránky nebyly penalizovány vyhledávači za neindexovatelný, přeoptimalizovaný obsah.

Sledujeme návštěvnost a chování uživatelů

Jakmile vaši webovou prezentaci vytvoříme a aplikujeme na ni všechny výše popsané optimalizace, začnou je procházet indexovací roboti vyhledávačů. Zpravidla chvíli trvá, než získáte dobré postavení ve vyhledávačích a začne růst váš pagerank. Tuto dobu využíváme pro ověřování SEO optimalizace kontrolováním serverových logů, chování uživatelů na vašem webu a případným rozšiřováním klíčových frází či obsahu.

Marketing pro vyhledávače

Search Engine Marketing neboli SEM je forma internetového marketingu, která pomáhá prezentovat webové stránky zlepšením jejich viditelnosti mezi výsledky stránek vyhledávačů.

Platba za proklik

Pay Per Click neboli PPC. Je nezbytné dovést návštěvníky na stránku, která pro ně má smysl, zejména když za každého z nich platíte. Výhodu před konkurencí lze získat webdesignem stránky pro uživatele za použití technik přívětivých pro vyhledávače, podobných jako používá SEO. Při plánování PPC kampaně musíme brát ohled na strukturu stránek. Je chybou přivést návštěvníky na úvodní stránku a domnívat se, že budou schopni nalézt požadovanou stránku.

Tvorbou jedinečných stránek pro každý produkt a zaměřením reklamy na tuto stránku snížíme množství prokliků a náklady na PPC kampaň.

Základem je také začlenit výzvu k akci, která povede uživatele k nákupu. Čím více se zaměříme na tvorbu náležitých vstupních stránek s výzvou k akci, tím větší provoz zajistíme a z PPC kampaně vytěžíme maximum.

Kontaktujte nás a sdělte nám vaše PPC požadavky.

 

We have worked for